Montserrat: patrimoni nostre?
Cursos 1r, 2n, 3r i 4t ESO
Sessió 01
Què és el patrimoni?
Sessió 02
I Montserrat, què és?
Sessió 03
Visita a Montserrat
Sessió 04
Sessions de recerca
Sessió 05
Sessions de recerca
T’imagines que el teu alumnat descobrís el concepte de patrimoni a través de la seva pròpia mirada?

Parlar de Montserrat és parlar de patrimoni. Et proposem un projecte educatiu multidisciplinari en què la Muntanya de Montserrat i el Mil·lenari del Monestir esdevenen l’escenari perfecte per investigar, reflexionar i crear.
A través del treball col·laboratiu, l’alumnat explorarà les diverses dimensions d’aquest símbol del país i les resumirà en un documental o una presentació.
Amb recursos digitals, vídeos i una estructura clara per a cada sessió, tot està pensat per facilitar-te la tasca docent i fer que l’aprenentatge sigui lúdic i immersiu.
Reserva la teva visita a Montserrat i, de regal, rebràs l’accés a tots els continguts educatius per posar en marxa aquest projecte que connecta patrimoni, història i aprenentatge col·laboratiu.
Fes clic sobre el botó per emplenar el formulari de contacte.
Preguntes freqüents
Tens dubtes? Et donem un cop de mà!
Hem recollit les preguntes més habituals perquè puguis començar el projecte amb tota la informació necessària, presentada de manera clara i accessible.
Consulta com accedir a les sessions, quins materials rebràs, com fer la reserva i tot el que cal saber per gaudir d’una experiència educativa completa a Montserrat.
Si no trobes la resposta que busques, emplena el formulari que trobaràs a l’apartat “Registre/Accés” i t’ajudarem encantats.
1. A qui va dirigit aquest projecte?
Aquest projecte s’adreça a l’alumnat de primer, segon, tercer i quart d’ESO.
2. A quines competències específiques contribueix aquest projecte?
El projecte promou l’assoliment de competències específiques a través d’un enfocament interdisciplinari que implica les àrees de Biologia i Geologia, Ciències Socials, Educació plàstica, visual i audiovisual, Música, Religió catòlica, Llengua catalana i literatura, Llengua anglesa i Educació en valors cívics i ètics.
3. Quina durada té el projecte?
El projecte s’organitza en deu sessions: dues abans de la sortida a Montserrat, una durant l’excursió i set més a l’aula, dedicades a la recerca, la creació i la presentació final dels productes (un documental o una presentació).
4. Quins continguts es treballen?
El projecte parteix de la pregunta “Montserrat, patrimoni nostre?” i convida l’alumnat a investigar diferents dimensions del patrimoni a través de cinc àmbits: Muntanya, Mil·lenari, Monestir, Museu i Música. El treball es fa per grups, amb repartiment de rols i tasques, recerca de fonts i elaboració d’un producte final que reflecteixi la seva visió crítica i personal sobre el patrimoni.
5. Quins materials rebré com a docent?
Tindràs accés a una càpsula interactiva per a cadascuna de les sessions, amb la dinàmica explicada pas a pas i tots els materials necessaris. L’alumnat disposarà d’un quadern digital amb les activitats, infografies i vídeos explicatius que els permetran seguir el projecte de manera autònoma.
6. Com accedeixo a les sessions del projecte?
Tens accés lliure a les dues primeres sessions. Per continuar amb la tercera i accedir a la resta del projecte, només cal que entris a l’apartat “Registre/Accés” d’aquesta pàgina web i emplenis el formulari per reservar la teva visita a Montserrat. Un cop feta la reserva, rebràs la confirmació i, de regal, un usuari i una paraula de pas que et permetran accedir a tots els materials educatius i recursos digitals necessaris per completar el projecte.
7. Tindré accés a tots els recursos de cop?
Sí. Un cop formalitzada la reserva rebràs l’accés complet a totes les càpsules interactives, els materials descarregables i els vídeos educatius per acompanyar cada sessió.
8. Les càpsules tenen cost?
No. L’accés a les dues primeres sessions és totalment gratuït. Les següents s’ofereixen sense cap cost addicional com a part del projecte educatiu un cop feta la reserva de la visita a Montserrat.